Thursday 7 June 2007

Predgovor



PUN MESEC U ULICI 7. JULI


Na kraju jedne od sedamdeset osam novoseljanskih ulica (uglavnom prekrivenih raskošnim, debelim, mekim, blatnjavim tepihom), sa desne strane, nalazi se stara, prizemna, u belo okrečena kuća. Iz dvorišta bele kuće dopire dubok lavež - kao da kuća laje.

Često se lavež pomeša sa bukom bubnja, basa, gitare i glasa, a ponekad nadopuni bolesnim otkucajima neispravnih traktorskih srdaca tj. pumpi za naftu, kojima majstor Veknica na probnom stolu, sopstvene izrade, menja srčane zaliske. Tad se buka razlije kroz ulice, pretvarajući prašinu u blato, a blato u neprohod.

Bila je jesen 1985. godine. Osim jeseni, buke i blata, čini mi se da je postojala još samo “Crkvica”, službeno nazvana MZUD iliti Mesto Za Ubijanje Dosade. Crkvica je najveća, a napuštena, prostorija bele kuće, pretvorena u prostor za probe grupe i druženje sa dokonim poznanicima. Između dva Svetska rata dotična prostorija služila je članovima, tada mnogobrojne, porodice za obedovanja i okupljanja.

Zidovi crkvice bili su oblepljeni plakatima, tekstovima pesama, fotografijama posetilaca, člancima iz muzičkih časopisa i omotima ploča. Na zidu je bio zalepljen i neuobičajeno dug članak o panku iz nekog muzičkog časopisa formata dnevnih novina. Treći međunaslov članka glasio je - NAPRED U PROŠLOST.


Sirano de Hilaks, Banatsko Novo Selo, 1987. godine

15 comments:

Anonymous said...

...bas dobra prica, a zamisli ja bas nedavno iskopam negdje medju starim cedeovima kompilaciju NUP-a i mislio da je enkodujem u mp3 format da ne propadne jedan biser ex yu underground scene. Taj cd mi je poklonijo neko od vas u decembru 2000 dok sam bio u kratkoj poseti kod Zografa sa jednim ortakom dokumentaristom iz italije. I evo sad citam u Pionoriovom Glasniku da NUP jos postoji na neki nacin...bas cu napiskarat nesto o tome na mom blogu...
puno pozdrava

d.

Unknown said...

Duško, baš lepo što si se javio :) Ne brini, neće NUP propasti, sviraju, istina nešto ređe. U julu imaju nastup u Subotici, snima se dokumentarni film o "Napred u prošlost". Reditelj je Darko Kovačević, poznat po filmu "Nevidljiva nacija" (skokni, ako nisi, na http://subnet.net1zen.com). Gore desno su Pages pa otprati :)
Inače, zovem se Nandor Ljubanović, osnovni blog mi je Urbano zeleno (http://urbanozeleno.blogspot.com). Skoknuo sam do tvog bloga, iako ne znam italijanski sve sam razumeo :)
Pozdrav!

Anonymous said...

Pa super kad si razumijo sve! Evo napiso sam nesto slusajuci NUP, ma da jos nisam pohvato sve te razne projekte na kojima radite a i moram produbiti jos malo tu vasu poetiku i ludacki imaginarijum. Skinucu film, dobro zvuci. Slusaj, mogu li okacit par vasih stvari da cuju malo talijani?

pozdrav

d.

Unknown said...

Evo me, Duško :)

Bio sam kod tebe na blogu i opet sam razumeo, ne baš sve ali dovoljno :) Kad budem dopunjavao NUP blog obavezno idu ulomci sa tvog sajta.

"Nevidljiva nacija" je fantastičan dokumentarac, ne samo o subotičkoj alternativnoj sceni. Scenario za film o "Napred u prošlost" je gotov. Deo materijala je snimljen a preostalo 18. jula kada NUP svira u Subotici.

Subotica je je bila NUP-u druga kuća. Preporučujem da dobro proskitaš kroz Net1zen.com Categories
alternative (24)
band (18)

Naravno da možeš okačiti naše stvari. Na jesen Klopka za pionira (NE-TON) objavljuje 33 NUP pesme u mom izboru. Dogovor je da budu okačene i da ih zainteresovani mogu skinuti.

"Još nisam pohvato sve te razne projekte", ako ti je potrebno još informacija dostaviću ti ih.

Nego, da mi pređemo na klasičnu razmenu mejlova? Moja adresa je kulturbunt@gmail.com.

Pozdrav,
Kiklop Nandor

P.S.
Da li hoćeš da podržiš akciju "Godina azila za sve"? Više informacija na http://godinaazilazasve.blogspot.com

YUTOPIA said...

Prijatelju , samo da se javim , skochi do mog bloga , tu smo na liniji !!!!!
Trebali bi linkat jedan - drugog !!
be good !!!!

Anonymous said...

оно што сам тражио, хвала

Unknown said...

Anonymous, drago mi je da si našao, pozdrav :)

Anonymous said...

Hello. And Bye.

Anonymous said...

moze li da se iskopa jos nesto od Dicketovih dema? Ona pesma sa Mix kasete je odlicna i bilo bi lepo da bar jos nesto cujem

Hvala i pozdrav

Unknown said...

Anonimuse,

koliko mi je poznato, Dićke je snimio samo jednu pesmu (dve verzije) "Dok mi kiša". Tu i tamo razmenimo reč-dve, tako da ću mu preneti tvoje pitanje i molbu.

Pozdrav :)

bjesodrag said...

ima li sta od moje molbe? jel reche nesto taj dicke?
pozdrav

Unknown said...

Bjesodraže, od Dićketa ni traga ni glasa.

Unknown said...

Bjesodraže, nabavih i okačih Dićketovu pesmu. Pozdrav

http://youtu.be/j01KiUzoS60

bjesodrag said...

Hvala za pesmu Nandor al to je pesma koju vec imam sa kasete "Mix (Studijski, demo i koncertni snimci)". Ima li jos sta?

Unknown said...

Trenutno nema ničeg više, ako bude, javiću.